
» در مكتب تصوف نيز رابطه عشق مجازي وعشق حقيقي به همين عنوان ارائه شده
كه عشق مجازي پلي است براي رسيدن به عشق حقيقي و الهي...
خواجه عبدالله انصاري نيز در رساله محبت نامه مي نويسد:
«اما محبت سه است علتي و خلقي وحقيقي.
محبت علتي هواست وخلقي قضاست و حقيقي عطاست.
آن محبت كه از علت خيزد، در نفس نزول میكند
و نفس را پست می سازد و خلقي بر دل فرود می آيد
و دل را نيست كند و آنچه از حقيقت خيزد، در جان قرار گيرد
تا وي را كه از او نيست، نيست كند و به خود هست كند.»
اين رده بندي با سه قسم عشق طبيعي و روحاني و الهي مشخص و تعريف شده است.
در حالي كه در مقابل اينگونه نظريات عده اي، قالب عشق را فقط الهي مي دانند
و با هرگونه عنوان عشق زميني مخالفند.
اين گروه معتقدند ماهيت عشق، پرتوي از ذات خداي متعال است
كه فقط درخور شايستگي اوست و آنچه به نام عشقهاي زميني شنيده مي شود
هوس، شيفتگي وعادت است كه به غلط نام عشق بر آن مي نهند
«عشق بشري، كوتاه بين، فاني، محدودكننده،
گذرنده و آلوده با هوي و هوس و خودپرستي است
در صورتي كه عشق خدايي كه آن را عشق مسيحيايي
نيز مي توان ناميد ازلي و جاودان، بيكران و ابدي و بي زمانست
مانند خود خدا!
|
عشق زمینی پاک زمینه عشق الهی است.
|
منیره کردلو مسئول مرکز مشاوره صبا تمام سعی خود را برای برخورداری شما از مشاوران و روانشناسان مجرب نموده و آماده عقد قرارداد با مدارس دوایر دولتی و غیر دولتی می باشد.
:: موضوعات مرتبط:
عشق ,
,
:: برچسبها:
عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0